Mr.MoZa لبيع السورسات المدفوعه جميع الاصدارات
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.


Mr.MoZa لجميع بيع السورسات واي اضافات تخص كونكر مابات + جيرمنتات + موينتات + اكسسوار جميع الحاجات للاستفسار يرجي الاتصال بنا علي رقم 01129854192 By Mr.MoZa
 
الرئيسيةاليوميةأحدث الصورس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

 

 متجر شحن داخل اللعبه

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
Mr.MoOoZa




المساهمات : 28
تاريخ التسجيل : 20/03/2022

متجر شحن داخل اللعبه Empty
مُساهمةموضوع: متجر شحن داخل اللعبه   متجر شحن داخل اللعبه Emptyالأحد مارس 20, 2022 1:29 am

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

متجر الشحن داخل اللعبه

ده عباره عن نقاط بتديه للاعب ويروح للانبي سي يكلمه ويديله الحاجه الي هو عايزه بالنقاط الي معه

يلا نبداء

كلاس Entity Table

ابحث عن


كود:


الكود:
public static bool LoadEntity(Client.GameClient client)

تحتيه ضيف


كود:

الكود:
client.Entity.AvenGer = reader.ReadUInt32("AvenGer");


ايجيلك ايروا كمل لاخر علشان نتخلص منه

في نفس الكلاس ابحث عن


كود:


الكود:
.Set("Money", e.Money)

ضيف ده تحتيه


كود:

الكود:
.Set("AvenGer", e.AvenGer)


ادخل علي كلاس Entity.cs او Player.cs

ابحث عن


كود:

الكود:
public InnerPower InnerPower;

ضيف تحته


كود:

الكود:
public uint AvenGer;


في كلاس npcs.cs


كود:

الكود:
#region TQ Avenger-co System
case 121998:
{
switch (npcRequest.OptionID)
{
case 0:
{
dialog.Text("Welcome In TQ ConquerAssuit-co System You'r ConquerAssuit Point Is  " + client.Entity.AvenGer + "   See What You Need To Buy");
dialog.Option("ColdPrize <50> ConquerAssuit Point ", 1);
dialog.Option("1000.000.000 <50> ConquerAssuit Point ", 2);
dialog.Option("VIP 7 <50> ConquerAssuit Point ", 3);
dialog.Option("Soul P9 WindWalker <100> ConquerAssuit Point", 4);
dialog.Option("Soul P9 Bruce_Lee <100> ConquerAssuit Point", 5);
dialog.Option("Soul P9 ninja <100> ConquerAssuit Point", 6);
dialog.Option("Soul P9 Monk <100> ConquerAssuit Point", 7);
dialog.Option("Soul P9 Fire And Water <100> ConquerAssuit Point", 8);
dialog.Option("Soul P9 Trojan <100> ConquerAssuit Point", 9);
dialog.Option("Soul P9 Pirate <100> ConquerAssuit Point", 10);
dialog.Option("Soul P9 Warrior <100> ConquerAssuit Point", 11);
dialog.Option("Soul P9 Archer <100> ConquerAssuit Point", 12);
http://dialog.Option("Garment&Mount&Cup", 21);
// dialog.Option("Shops", 22);
http://dialog.Option("SoulsP7", 28);
dialog.Send();
break;
}
case 1:
{
dialog.Text("Are You Sure To Buy ColdPrize");
dialog.Option("Yes", 100);
dialog.Option("No", 255);
dialog.Send();
break;
}
case 2:
{
dialog.Text("Are You Sure To Buy 1000.000.000");
dialog.Option("Yes", 101);
dialog.Option("No", 255);
dialog.Send();
break;
}
case 3:
{
dialog.Text("Are You Sure To Buy VIP 7");
dialog.Option("Yes", 103);
dialog.Option("No", 255);
dialog.Send();
break;
}
case 4:
{
dialog.Text("Are You Sure To Buy Soul P9");
dialog.Option("Yes", 104);
dialog.Option("No", 255);
dialog.Send();
break;
}
case 5:
{
dialog.Text("Are You Sure To Buy Soul P9");
dialog.Option("Yes", 105);
dialog.Option("No", 255);
dialog.Send();
break;
}
case 6:
{
dialog.Text("Are You Sure To Buy Soul P9");
dialog.Option("Yes", 106);
dialog.Option("No", 255);
dialog.Send();
break;
}
case 7:
{
dialog.Text("Are You Sure To Buy Soul P9");
dialog.Option("Yes", 107);
dialog.Option("No", 255);
dialog.Send();
break;
}
case 8:
{
dialog.Text("Are You Sure To Buy Soul P9");
dialog.Option("Yes", 108);
dialog.Option("No", 255);
dialog.Send();
break;
}
case 9:
{
dialog.Text("Are You Sure To Buy Soul P9");
dialog.Option("Yes", 109);
dialog.Option("No", 255);
dialog.Send();
break;
}
case 10:
{
dialog.Text("Are You Sure To Buy Soul P9");
dialog.Option("Yes", 110);
dialog.Option("No", 255);
dialog.Send();
break;
}
case 11:
{
dialog.Text("Are You Sure To Buy Soul P9");
dialog.Option("Yes", 111);
dialog.Option("No", 255);
dialog.Send();
break;
}
case 12:
{
dialog.Text("Are You Sure To Buy Soul P9");
dialog.Option("Yes", 112);
dialog.Option("No", 255);
dialog.Send();
break;
}
case 20:
{
client.Entity.Teleport(5050, 51, 51);
break;
}
case 100:
{
if (client.Entity.AvenGer >= 50)
{
client.Entity.AvenGer -= 50;
client.Inventory.Add(2100075, 0, 1, 12, 1);
}
else
{
dialog.Text("You don't have enough ConquerAssuit Point");
dialog.Option("Sorry", 255);
dialog.Send();
}
break;
}
case 101:
{
if (client.Entity.AvenGer >= 50)
{
client.Entity.AvenGer -= 50;
client.Entity.ConquerPoints += 1000000000;
}
else
{
dialog.Text("You don't have enough ConquerAssuit Point");
dialog.Option("Sorry", 255);
dialog.Send();
}
break;
}
case 103:
{
if (client.Entity.AvenGer >= 50)
{
client.Entity.AvenGer -= 50;
client.Entity.VIPLevel = 7;
}
else
{
dialog.Text("You don't have enough ConquerAssuit Point");
dialog.Option("Sorry", 255);
dialog.Send();
}
break;
}
case 104:
{
if (client.Entity.AvenGer >= 100)
{
client.Entity.AvenGer -= 100;
client.Inventory.AddSoul(626439, 2152271, 6, 12, 12, 1, true, false);//DragonFan
client.Inventory.AddSoul(626439, 2152271, 6, 12, 12, 1, true, false);//DragonFan  
client.Inventory.AddSoul(101309, 2152252, 6, 12, 12, 1, true, false);//Armor
client.Inventory.AddSoul(170309, 2152250, 6, 12, 12, 1, true, false);//Hat
client.Inventory.AddSoul(120269, 2152251, 6, 12, 12, 1, true, false);//Necklace      
client.Inventory.AddSoul(150269, 2152254, 6, 12, 12, 1, true, false);//Ring      
client.Inventory.AddSoul(160249, 2152253, 6, 12, 12, 1, true, false);//Boot  
}
else
{
dialog.Text("You don't have enough ConquerAssuit Point");
dialog.Option("Sorry", 255);
dialog.Send();
}
break;
}
case 105:
{
if (client.Entity.AvenGer >= 100)
{
client.Entity.AvenGer -= 100;
client.Inventory.AddSoul(617439, 2152266, 6, 12, 12, 1, true, false);//SkyNunchaku      
client.Inventory.AddSoul(617439, 2152266, 6, 12, 12, 1, true, false);//SkyNunchaku      
client.Inventory.AddSoul(138309, 2152252, 6, 12, 12, 1, true, false);//Bruce_LeeArmor      
client.Inventory.AddSoul(148309, 2152250, 6, 12, 12, 1, true, false);//Bruce_LeeHood      
client.Inventory.AddSoul(120269, 2152251, 6, 12, 12, 1, true, false);//Necklace      
client.Inventory.AddSoul(150269, 2152254, 6, 12, 12, 1, true, false);//Ring      
client.Inventory.AddSoul(160249, 2152253, 6, 12, 12, 1, true, false);//Boot
}
else
{
dialog.Text("You don't have enough ConquerAssuit Point");
dialog.Option("Sorry", 255);
dialog.Send();
}
break;
}
case 106:
{
if (client.Entity.AvenGer >= 100)
{
client.Entity.AvenGer -= 100;
// client.Inventory.AddSoul(511439, 2152260, 6, 12, 12, 1, true, false);//Scythe    
// client.Inventory.AddSoul(511439, 2152260, 6, 12, 12, 1, true, false);//Scythe    
client.Inventory.AddSoul(616439, 2152260, 6, 12, 12, 1, true, false);//Katana    
client.Inventory.AddSoul(616439, 2152260, 6, 12, 12, 1, true, false);//Katana    
http://client.Inventory.AddSoul(601439, 800111, 6, 12, 12, 1, true, false);//Katana    
http://client.Inventory.AddSoul(601439, 800111, 6, 12, 12, 1, true, false);//Katana    
http://client.Inventory.AddSoul(601439, 800142, 6, 12, 12, 1, true, false);//Katana      
http://client.Inventory.AddSoul(601439, 800142, 6, 12, 12, 1, true, false);//Katana      
client.Inventory.AddSoul(135309, 2152252, 6, 12, 12, 1, true, false);//ArmorNinja      
client.Inventory.AddSoul(123309, 2152250, 6, 12, 12, 1, true, false);//NinjaHood      
client.Inventory.AddSoul(120269, 2152251, 6, 12, 12, 1, true, false);//Necklace      
client.Inventory.AddSoul(150269, 2152254, 6, 12, 12, 1, true, false);//Ring      
client.Inventory.AddSoul(160249, 2152253, 6, 12, 12, 1, true, false);//Boot        
}
else
{
dialog.Text("You don't have enough ConquerAssuit Point");
dialog.Option("Sorry", 255);
dialog.Send();
}
break;
}
case 107:
{
if (client.Entity.AvenGer >= 100)
{
client.Entity.AvenGer -= 100;
client.Inventory.AddSoul(622439, 2152259, 6, 12, 12, 1, true, false);//Beads      
client.Inventory.AddSoul(622439, 2152259, 6, 12, 12, 1, true, false);//Beads  
// client.Inventory.AddSoul(610439, 2152259, 6, 12, 12, 1, true, false);//Beads      
http://client.Inventory.AddSoul(610439, 2152259, 6, 12, 12, 1, true, false);//Beads      
client.Inventory.AddSoul(136309, 2152252, 6, 12, 12, 1, true, false);//ArmorMonk      
client.Inventory.AddSoul(143309, 2152250, 6, 12, 12, 1, true, false);//CapMonk      
client.Inventory.AddSoul(120269, 2152251, 6, 12, 12, 1, true, false);//Necklace      
client.Inventory.AddSoul(150269, 2152254, 6, 12, 12, 1, true, false);//Ring      
client.Inventory.AddSoul(160249, 2152253, 6, 12, 12, 1, true, false);//Boot        
}
else
{
dialog.Text("You don't have enough ConquerAssuit Point");
dialog.Option("Sorry", 255);
dialog.Send();
}
break;
}
case 108:
{
if (client.Entity.AvenGer >= 100)
{
client.Entity.AvenGer -= 100;
client.Inventory.AddSoul(421439, 2152261, 6, 12, 12, 1, true, false);//BackSword      
client.Inventory.AddSoul(620439, 2152262, 6, 12, 12, 1, true, false);//ImperialBacksword    
http://client.Inventory.AddSoul(619439, 801104, 6, 12, 12, 1, true, false);
client.Inventory.AddSoul(134309, 2152252, 6, 12, 12, 1, true, false);//ArmorFire      
client.Inventory.AddSoul(114309, 2152250, 6, 12, 12, 1, true, false);//CapFire      
client.Inventory.AddSoul(152279, 2152251, 6, 12, 12, 1, true, false);//Bracelet      
client.Inventory.AddSoul(121269, 2152256, 6, 12, 12, 1, true, false);//Bag      
client.Inventory.AddSoul(160249, 2152253, 6, 12, 12, 1, true, false);//Boot  
}
else
{
dialog.Text("You don't have enough ConquerAssuit Point");
dialog.Option("Sorry", 255);
dialog.Send();
}
break;
}
case 109:
{
if (client.Entity.AvenGer >= 100)
{
client.Entity.AvenGer -= 100;
client.Inventory.AddSoul(480439, 2152260, 6, 12, 12, 1, true, false);//Clup    
client.Inventory.AddSoul(614429, 2152260, 6, 12, 12, 1, true, false);//ShadowCrossSaber    
client.Inventory.AddSoul(614429, 2152260, 6, 12, 12, 1, true, false);//ShadowCrossSaber    
http://client.Inventory.AddSoul(410439, 800111, 6, 12, 12, 1, true, false);//Blade      
http://client.Inventory.AddSoul(420439, 800111, 6, 12, 12, 1, true, false);//Sword      
client.Inventory.AddSoul(130309, 2152252, 6, 12, 12, 1, true, false);//ArmorTrojan      
client.Inventory.AddSoul(118309, 2152250, 6, 12, 12, 1, true, false);//CapTrojan      
client.Inventory.AddSoul(120269, 2152251, 6, 12, 12, 1, true, false);//Necklace      
client.Inventory.AddSoul(150269, 2152254, 6, 12, 12, 1, true, false);//Ring      
client.Inventory.AddSoul(160249, 2152253, 6, 12, 12, 1, true, false);//Boot      
}
else
{
dialog.Text("You don't have enough ConquerAssuit Point");
dialog.Option("Sorry", 255);
dialog.Send();
}
break;
}
case 110:
{
if (client.Entity.AvenGer >= 100)
{
client.Entity.AvenGer -= 100;
client.Inventory.AddSoul(611439, 2152264, 6, 12, 12, 1, true, false);//Rapier      
client.Inventory.AddSoul(612439, 2152263, 6, 12, 12, 1, true, false);//Pistol      
client.Inventory.AddSoul(139309, 2152252, 6, 12, 12, 1, true, false);//ArmorPirate      
client.Inventory.AddSoul(144309, 2152250, 6, 12, 12, 1, true, false);//CapPirate      
client.Inventory.AddSoul(120269, 2152251, 6, 12, 12, 1, true, false);//Necklace      
client.Inventory.AddSoul(150269, 2152254, 6, 12, 12, 1, true, false);//Ring      
client.Inventory.AddSoul(160249, 2152253, 6, 12, 12, 1, true, false);//Boot      
}
else
{
dialog.Text("You don't have enough ConquerAssuit Point");
dialog.Option("Sorry", 255);
dialog.Send();
}
break;
}
case 111:
{
if (client.Entity.AvenGer >= 100)
{
client.Entity.AvenGer -= 100;
client.Inventory.AddSoul(560439, 2152268, 6, 12, 12, 1, true, false);//Spear      
client.Inventory.AddSoul(900309, 2152267, 6, 12, 12, 1, true, false);//Shield      
client.Inventory.AddSoul(131309, 2152252, 6, 12, 12, 1, true, false);//ArmorWarrior      
client.Inventory.AddSoul(111309, 2152250, 6, 12, 12, 1, true, false);//CapWarrior      
client.Inventory.AddSoul(120269, 2152251, 6, 12, 12, 1, true, false);//Necklace      
client.Inventory.AddSoul(150269, 2152254, 6, 12, 12, 1, true, false);//Ring      
client.Inventory.AddSoul(160249, 2152253, 6, 12, 12, 1, true, false);//Boot      
}
else
{
dialog.Text("You don't have enough ConquerAssuit Point");
dialog.Option("Sorry", 255);
dialog.Send();
}
break;
}
case 112:
{
if (client.Entity.AvenGer >= 100)
{
client.Entity.AvenGer -= 100;
client.Inventory.AddSoul(613429, 2152265, 6, 12, 12, 1, true, false);//Knife      
client.Inventory.AddSoul(613429, 2152265, 6, 12, 12, 1, true, false);//Knife      
http://client.Inventory.AddSoul(500429, 800618, 6, 12, 12, 1, true, false);//Bow      
client.Inventory.AddSoul(133309, 2152252, 6, 12, 12, 1, true, false);//ArmorArcher      
client.Inventory.AddSoul(113309, 2152250, 6, 12, 12, 1, true, false);//CapArcher      
client.Inventory.AddSoul(120269, 2152251, 6, 12, 12, 1, true, false);//Necklace      
client.Inventory.AddSoul(150269, 2152254, 6, 12, 12, 1, true, false);//Ring      
client.Inventory.AddSoul(160249, 2152253, 6, 12, 12, 1, true, false);//Boot    
}
else
{
dialog.Text("You don't have enough ConquerAssuit Point");
dialog.Option("Sorry", 255);
dialog.Send();
}
break;
}
case 28:
{
client.Entity.Teleport(1998, 294, 285);
break;
}
}
break;
}
#endregion


الايتمات غيره علي حسب سيرفيرك في الانبي سي

لان هنا انا حاطط صولات 9 و 8 وممكن سيرفيرك ميكنش فيه كده

خلينا نعرف يشتغل كيف


كود:

الكود:
if (client.Entity.AvenGer >= 50)


اتلقي فيه اسطر بالشكل كده 50 جنيه ده الي هو رصيد لو معاك 50 جنيه تقدر تشتري العرض وهكذا كل عرض سعره بيختلف علي حسب مانت عايزه يكون بكام

روح النفي كات

في ملف الاعبين اضغط كلك يمين

متجر شحن داخل اللعبه 111

بالشكل ده كده

اتعمل علامه + او add

ذي ما في الصوره كده


متجر شحن داخل اللعبه 211

هتملي الاسطر ده ذي ما موجوده كده

متجر شحن داخل اللعبه 311

بعد كده اعمل حفظ كده خلصنا

ملاحظه قبل ما تدي حد نقاط من القاعده خليه يقف حسابه الاول
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
متجر شحن داخل اللعبه
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
Mr.MoZa لبيع السورسات المدفوعه جميع الاصدارات :: كونكر اونلاين :: تطوير سيرفرات كونكر-
انتقل الى: