Mr.MoZa لبيع السورسات المدفوعه جميع الاصدارات
هل تريد التفاعل مع هذه المساهمة؟ كل ما عليك هو إنشاء حساب جديد ببضع خطوات أو تسجيل الدخول للمتابعة.


Mr.MoZa لجميع بيع السورسات واي اضافات تخص كونكر مابات + جيرمنتات + موينتات + اكسسوار جميع الحاجات للاستفسار يرجي الاتصال بنا علي رقم 01129854192 By Mr.MoZa
 
الرئيسيةاليوميةأحدث الصورس .و .جبحـثالأعضاءالمجموعاتالتسجيلدخول

 

 كوستة فريق الجمجمه والبرق

اذهب الى الأسفل 
كاتب الموضوعرسالة
Mr.MoOoZa




المساهمات : 28
تاريخ التسجيل : 20/03/2022

كوستة فريق الجمجمه والبرق Empty
مُساهمةموضوع: كوستة فريق الجمجمه والبرق   كوستة فريق الجمجمه والبرق Emptyالأحد مارس 20, 2022 2:03 am

الكويسته عباره عن بيجى لحضرتك رساله وبتروح عند الانبسى بتكلمه

بيدخلك فى خريطه تمام وبيظهر فوق منه علامه جمجه

وكده بتكون تبغ فريق الجماجم او علامه نينجا وكده من فريق النينجا

المهم ان انت بتكون فى فريق سواء ده اوده

طبعاء كل اللى بيدخل بيجى له علامه فوقه هو وحظه مش بتختار انت تمام

طبعاء مطلوب منهم فريق واحد بس اللى يفوز واللى يموت اكتر من الفريق التانى

بياخد سى بى اكتر كل مره تقتل فيها طيب لو واحد قتل حد من فريقه عادى

هقولك لا مش عادى بيتخصم منك سى بى

ندخل على التركيب



نفتح الملف ده Entity

هنضيف دول فى اى مكان


الكود:
public static int skullinmap;
    public static int ninjainmap;
  public uint GeVaRa_tomm210;
  public void SendScoreVs(GameClient client)
        {

            for (uint x = 1; x < 3; x++)
            {
                string Mesage = "";
                skullinmap = 0;
                ninjainmap = 0;
                foreach (GameClient clients in Kernel.GamePool.Values)
                {

                    if (clients.Entity.MapID == 6413)
                    {
                        if (clients.Entity.ContainsFlag3(Network.GamePackets.Update.Flags3.skull) && !clients.Entity.Dead)
                            skullinmap++;
                        else if (clients.Entity.ContainsFlag3(Network.GamePackets.Update.Flags3.ninja) && !clients.Entity.Dead)
                            ninjainmap++;
                    }

                }
                if (x == 1)

                    Mesage = "Skull Team Alive Player.: " + skullinmap + "";
                else
                    Mesage = "ninja Team Alive Player.: " + ninjainmap + "";
                Message msg = new Message(Mesage, System.Drawing.Color.Red, x == 1 ? Message.FirstRightCorner : Message.ContinueRightCorner);
                client.Send(msg);
            }

        }

فى نفس الملف هنبحث عند الكود ده

الكود:
public void Die(Entity killer)

هتضيف دول تحت القوس

الكود:
#region Ninja Vs Skull
                    if (this.MapID == 6413 && killer.MapID == 6413)
                    {
                        if (World.SkullVsNinja == true)
                        {
                            if (killer.ContainsFlag3(Network.GamePackets.Update.Flags3.ninja) && this.ContainsFlag3(Network.GamePackets.Update.Flags3.skull))
                            {
                                killer.Owner.Send(new Message("Grtz You Got " + 2000 + " cps From kill skull Team member ", System.Drawing.Color.Red, Message.Talk));
                                killer.ConquerPoints += (uint)2000;
                            }
                            else if (killer.ContainsFlag3(Network.GamePackets.Update.Flags3.skull) && this.ContainsFlag3(Network.GamePackets.Update.Flags3.ninja))
                            {
                                killer.Owner.Send(new Message("Grtz You Got " + 2000 + " cps From kill skull Team member ", System.Drawing.Color.Red, Message.Talk));

                                killer.ConquerPoints += (uint)2000;

                            }
                            else if (killer.ContainsFlag3(Network.GamePackets.Update.Flags3.skull) && this.ContainsFlag3(Network.GamePackets.Update.Flags3.skull))
                            {
                                if (killer.ConquerPoints >= 2000)
                                {
                                    killer.Owner.Send(new Message("You Lose 50 cps Cuz You KIll Team Member ", System.Drawing.Color.Red, Message.Talk));
                                    killer.ConquerPoints -= (uint)2000;
                                  
                                }
                                else
                                {
                                    Owner.Send(new Message("You out cuz u kill Team member and not hvae cps", System.Drawing.Color.Red, Message.Talk));
                                    killer.Teleport(1002, 301, 281);
                                    killer.ConquerPoints -= killer.ConquerPoints;
                                }
                            }
                            else if (killer.ContainsFlag3(Network.GamePackets.Update.Flags3.ninja) && this.ContainsFlag3(Network.GamePackets.Update.Flags3.ninja))
                            {
                                if (killer.ConquerPoints >= 2000)
                                {
                                    killer.Owner.Send(new Message("You Lose 50 cps Cuz You KIll Team Member ", System.Drawing.Color.Red, Message.Talk));
                                    killer.ConquerPoints -= (uint)2000;
                                    
                                }
                                else
                                {
                                    killer.Owner.Send(new Message("You out cuz u kill Team member and not hvae cps", System.Drawing.Color.Red, Message.Talk));
                                    killer.Teleport(1002, 301, 281);
                                    killer.ConquerPoints = 0;
                                }
                            }
                            foreach (GameClient client in Kernel.GamePool.Values)
                            {
                                if (client.Entity.MapID == 6413)
                                {
                                    SendScoreVs(client);
                                }
                            }

                        }
                    }
                    #endregion

بعد كده هنفتح Program

هتضيف ده فى اى مكان فيه


الكود:
public static bool ChangeFlag { get; set; }

بعد كده هتفتح Update
وهتبحث عن الكود ده


الكود:
public class Flags3
        {
   public const uint

هتضيف ده تحته

الكود:
skull = (uint)1UL << 4,
  ninja = (uint)1UL << 3,

بعد كده هتفتح الملف ده World

هتضيف فيه دى


الكود:
public static bool SkullVsNinja { get; set; }

نفس الملف هتبحث عن الكود ده

الكود:
private void WorldTournaments(int time)
     {

هتضيف دول تحت القوس


الكود:
#region NinjaVSSkull
            if (DateTime.Now.Minute == 35 && DateTime.Now.Second == 1)
            {
                World.SkullVsNinja = true;
                foreach (var client in Program.GamePool)
                    client.MessageBox("NinjaVSSkull IS Work Join Now  and Get Houner For Ur Team Get a lot off CPS ",
                             p => { p.Entity.Teleport(1002, 285, 360); }, null);
            }
            if (DateTime.Now.Minute == 40 && SkullVsNinja)
            {
                World.SkullVsNinja = false;
            }

            #endregion

بعد كده هتفتح ملف Npc
وهتضيف دول


الكود:
#region SkullVsNinja Fight
                    case 16414:
                        {
                            switch (npcRequest.OptionID)
                            {
                                case 0:
                                    {
                                        dialog.Text("Hello " + client.Entity.Name + " This Is Skull Team Vs Ninja Team join now And Get Honer For Ur Team");
                                        dialog.Option("let me join", 1);
                                        break;
                                    }
                                case 1:
                                    if (World.SkullVsNinja == true)
                                    {
                                        if (Program.ChangeFlag)
                                        {
                                            Program.ChangeFlag = false;
                                            client.Entity.Teleport(6413, 50, 50);
                                            client.Entity.AddFlag3(Network.GamePackets.Update.Flags3.skull);
                                            client.Entity.PKMode = Game.Enums.PKMode.Team;
                                            client.Send(new Network.GamePackets.Data(true) { UID = client.Entity.UID, ID = Network.GamePackets.Data.ChangePKMode, dwParam = (uint)client.Entity.PKMode });
                                        }
                                        else
                                        {
                                            Program.ChangeFlag = true;
                                            client.Entity.Teleport(6413, 50, 50);
                                            client.Entity.AddFlag3(Network.GamePackets.Update.Flags3.ninja);
                                            client.Entity.PKMode = Game.Enums.PKMode.Team;
                                            client.Send(new Network.GamePackets.Data(true) { UID = client.Entity.UID, ID = Network.GamePackets.Data.ChangePKMode, dwParam = (uint)client.Entity.PKMode });
                                        }
                                    }
                                    else
                                    {
                                        dialog.Text("This is not the right time Come Later at xx:35");
                                        dialog.Option("okay", 255);
                                        dialog.Send();
                                    }
                                    break;

                            }
                            break;
                        }
                    #region SkullVsNinja Fight Winer
                    case 16415:
                        {
                            switch (npcRequest.OptionID)
                            {
                                case 0:
                                    {
                                        client.Entity.SendScoreVs(client);
                                        dialog.Text("Hello " + client.Entity.Name + " Skull Team In Map : " + Entity.skullinmap + "Ninja Team In Map : " + Entity.ninjainmap + "");
                                        dialog.Option("Give ME My Prize", 1);
                                        dialog.Send();
                                        break;
                                    }
                                case 1:
                                    if (World.SkullVsNinja == false)
                                    {
                                        client.Entity.SendScoreVs(client);
                                        if (Entity.skullinmap > 0 && Entity.ninjainmap == 0)
                                        {
                                            client.Entity.GeVaRa_tomm210++;
                                            client.Entity.Teleport(1002, 301, 278);
                                          
                                            client.Entity.ConquerPoints += (uint)(50000 / Entity.skullinmap);
                                            client.Send(new Message("Grtz You Got" + (50000 / Entity.skullinmap) + "cps ", System.Drawing.Color.Red, Message.TopLeft));
                                        }
                                        else if (Entity.ninjainmap > 0 && Entity.skullinmap == 0)
                                        {
                                            client.Entity.GeVaRa_tomm210++;
                                            client.Entity.ConquerPoints += (uint)(50000 / Entity.ninjainmap);
                                            client.Entity.Teleport(1002, 301, 278);
                                            client.Send(new Message("Grtz You Got" + (50000 / Entity.ninjainmap) + "cps ", System.Drawing.Color.Red, Message.TopLeft));
                                        }
                                        else if (Entity.skullinmap != 0 && Entity.ninjainmap != 0)
                                        {
                                            if (client.Entity.ContainsFlag3(Network.GamePackets.Update.Flags3.ninja))
                                                dialog.Text("War Not Finesh Yet You Most Kill all Skull Team In Map There : " + Entity.skullinmap + " Skull Team Player");
                                            else if (client.Entity.ContainsFlag3(Network.GamePackets.Update.Flags3.skull))
                                                dialog.Text("War Not Finesh Yet You Most Kill all ninja Team In Map There : " + Entity.ninjainmap + " Skull Team Player");

                                            dialog.Send();

                                        }
                                    }
                                    else
                                    {

                                        dialog.Text("This is not the right time Come Later at xx:40");
                                        dialog.Option("okay", 255);
                                        dialog.Send();
                                    }
                                    break;

                            }
                            break;
                        }
                    #endregion


                    #endregion

بعد كده هتدخل على القاعده وتفتح maps

الكود:
6413    1017    7    0

افتح NPC

وهتضيف دول


الكود:
16414    0    SkullVsNinja    0    2    29320    -1    1002    285    357    0    0    0    0    0    0    0    0    0    0    0    0        0    0    0    0    0
16415    0    SkullVsNinjawin    0    2    29320    -1    6413    54    46    0    0    0    0    0    0    0    0    0    0    0    0        0    0    0    0    0
الرجوع الى أعلى الصفحة اذهب الى الأسفل
 
كوستة فريق الجمجمه والبرق
الرجوع الى أعلى الصفحة 
صفحة 1 من اصل 1

صلاحيات هذا المنتدى:لاتستطيع الرد على المواضيع في هذا المنتدى
Mr.MoZa لبيع السورسات المدفوعه جميع الاصدارات :: كونكر اونلاين :: تطوير سيرفرات كونكر-
انتقل الى: